fallback

Печалбата на Daimler изтънява още повече

Причините за негативната тенденция: повишаващи се разходи в рамките на Дизелгейт и на пренастройването към електрически коли

09:58 | 11.02.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Увеличаването на разходите в рамките на Дизелгейт и високите разходи за преминаване към електрически автомобили доведоха до срив на печалбата в Daimler. Нетната печалба е намаляла с почти две трети до 2,7 милиарда евро, обяви във вторник базираната в Щутгарт компания.

Така финансовата ситуация в производителя на премиум автомобили се влоши за втора поредна година. „Въпреки че резултатите ни през 2019 г. отразяват непрекъснатото силно търсене на нашите атрактивни продукти, ние не можем да бъдем доволни от печалбата“, заявява изпълнителният директор на Daimler Ола Келениус.

Наследникът на Дитер Цетче възнамерява да намали дивидента до 90 цента след 3,25 евро през предходната година. Анализаторите очакваха доста повече - дивидент от 1,50 евро на акция. Оперативната печалба (EBIT) се понижава с цели 61 процента до 4,3 милиарда евро, въпреки че приходите от продажбите отчитат лек ръст. 

Поради новия спад на печалбата служителите на Daimler ще получават значително по-ниска премия в сравнение с предишните години. Около 130 000 служители, които са обхванати от колективно трудово договаряне, ще получат едва 597 евро през 2020 г., обяви още Daimler. Има и еднократна премия за признание в размер на до 500 евро.

През предходната година премията беше в размер на 4965 евро. Основата за определяне на премията е формула за изчисление, която обвързва печалбата преди лихви и данъци и възвръщаемостта на продажбите.

От Daimler вече бяха публикували предварителните данни чрез задължително предизвестие в края на януари заради допълнителния 1 млрд. долара, който трябва да плати за съдебни разходи в рамките на скандала с отработените газове. Това се отразява на автомобилната компания точно по времето, в което се извършва скъпата трансформация от превозни средства с двигатели с вътрешно горе към такива с електрически задвижвания. Келениус възнамерява да подсигури бъдещето на листната на Dax компания с икономии и постоянно високи инвестиции. За тази цел до 2022 г. ще бъдат съкратени над 15 000 работни места. 

Daimler твърди, че съкращаването на разходите, включително промените при персонала и по-ниските материални разходи, трябва да генерира икономии за над 1,4 милиарда евро до 2022 г. Главният изпълнителен директор Калениус прави нов тласък за възстановяване на печалбата, след като първият му опит не успя да убеди инвеститорите.

Днешното свиване на дивидентите подчертава стремежа на производителя да задържи разходите си под контрол, след като огромните регулаторни разходи заради дизеловите автомобили, спадът на производството и ниската ефективност свиха общата възвръщаемост през 2019 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:35 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още